Livets omkostninger
I andet bind af sit anmelderroste erindringsværk undersøger Deborah Levy, hvad det vil sige at være fri – som kunstner, som kvinde, mor og datter.
Levy er nu i 50’erne, og hendes liv er i opbrud. Ægteskabet er gået i stykker, moren er ved at dø, og døtrene er på vej ud i verden. Selv leder Levy desperat efter et sted at skrive og finder det til sidst – i et redskabsskur under et æbletræ i en venindes have.
Med ubesværet elegance bevæger Deborah Levy sig mellem fortid og nutid, mellem små hverdagssituationer og skarpe litterære iagttagelser, og resultatet er et sprudlende portræt af en skrivende kvindes liv, fuld af vid, dybde og menneskelig indsigt.
Trilogien blev et internationalt fænomen, rost for sin elegante, genrebrydende stil, også af danske anmeldere, og er blevet kaldt for en moderne coming-of-middle-age. Selv kalder Levy den for en ’levende selvbiografi’, skrevet mens livet raser omkring hende og ikke i eftertankens klare lys.
Den internationale presse skrev:
»Ekstraordinært smukt, gennemsyret af vid og knivskarp indsigt.«
– Financial Times
»Det vidunderlige ved dette korte, sanselige og stridslystne erindringsværk er, at det ikke kun handler om de smertefulde milepæle i hendes liv – afslutningen på hendes ægteskab, morens død – det handler om, hvad det vil sige at være i live.«
– The Guardian
»Deborah Levy er en særdeles generøs forfatter ... Jeg kan ikke komme i tanke om nogen anden, bortset fra Virginia Woolf, der skriver bedre om det hjemlige, om ikke-begivenheder, og hvad det vil sige at være kvinde.«
– The Observer
I andet bind af sit anmelderroste erindringsværk undersøger Deborah Levy, hvad det vil sige at være fri – som kunstner, som kvinde, mor og datter.
Levy er nu i 50’erne, og hendes liv er i opbrud. Ægteskabet er gået i stykker, moren er ved at dø, og døtrene er på vej ud i verden. Selv leder Levy desperat efter et sted at skrive og finder det til sidst – i et redskabsskur under et æbletræ i en venindes have.
Med ubesværet elegance bevæger Deborah Levy sig mellem fortid og nutid, mellem små hverdagssituationer og skarpe litterære iagttagelser, og resultatet er et sprudlende portræt af en skrivende kvindes liv, fuld af vid, dybde og menneskelig indsigt.
Trilogien blev et internationalt fænomen, rost for sin elegante, genrebrydende stil, også af danske anmeldere, og er blevet kaldt for en moderne coming-of-middle-age. Selv kalder Levy den for en ’levende selvbiografi’, skrevet mens livet raser omkring hende og ikke i eftertankens klare lys.
Den internationale presse skrev:
»Ekstraordinært smukt, gennemsyret af vid og knivskarp indsigt.«
– Financial Times
»Det vidunderlige ved dette korte, sanselige og stridslystne erindringsværk er, at det ikke kun handler om de smertefulde milepæle i hendes liv – afslutningen på hendes ægteskab, morens død – det handler om, hvad det vil sige at være i live.«
– The Guardian
»Deborah Levy er en særdeles generøs forfatter ... Jeg kan ikke komme i tanke om nogen anden, bortset fra Virginia Woolf, der skriver bedre om det hjemlige, om ikke-begivenheder, og hvad det vil sige at være kvinde.«
– The Observer
I andet bind af sit anmelderroste erindringsværk undersøger Deborah Levy, hvad det vil sige at være fri – som kunstner, som kvinde, mor og datter.
Levy er nu i 50’erne, og hendes liv er i opbrud. Ægteskabet er gået i stykker, moren er ved at dø, og døtrene er på vej ud i verden. Selv leder Levy desperat efter et sted at skrive og finder det til sidst – i et redskabsskur under et æbletræ i en venindes have.
Med ubesværet elegance bevæger Deborah Levy sig mellem fortid og nutid, mellem små hverdagssituationer og skarpe litterære iagttagelser, og resultatet er et sprudlende portræt af en skrivende kvindes liv, fuld af vid, dybde og menneskelig indsigt.
Trilogien blev et internationalt fænomen, rost for sin elegante, genrebrydende stil, også af danske anmeldere, og er blevet kaldt for en moderne coming-of-middle-age. Selv kalder Levy den for en ’levende selvbiografi’, skrevet mens livet raser omkring hende og ikke i eftertankens klare lys.
Den internationale presse skrev:
»Ekstraordinært smukt, gennemsyret af vid og knivskarp indsigt.«
– Financial Times
»Det vidunderlige ved dette korte, sanselige og stridslystne erindringsværk er, at det ikke kun handler om de smertefulde milepæle i hendes liv – afslutningen på hendes ægteskab, morens død – det handler om, hvad det vil sige at være i live.«
– The Guardian
»Deborah Levy er en særdeles generøs forfatter ... Jeg kan ikke komme i tanke om nogen anden, bortset fra Virginia Woolf, der skriver bedre om det hjemlige, om ikke-begivenheder, og hvad det vil sige at være kvinde.«
– The Observer